Fireflies MLM. Referenční marketing. Obchod na doporučení. Proč neustále roste?
Fireflies MLM
Fireflies MLM. Referenční marketing. Obchod na doporučení. Proč neustále roste?
Dva nejbohatší Američané, Bill Gates a Warren Buffett, chovají překvapivou shodu v názoru, že budoucnost obchodu stojí na MLM. Gates by dokonce svou novou firmu stavěl na principu osobního doporučování a přímého prodeje. Ale k tomu až za chvíli. Začněme Buffettem, který MLM společnosti skupuje ve velkém. A ne nahodile a teď.
Začal již v roce 2002, jako 72letý, kdy jeho investiční skupina Berkshire Hathaway pohltila společnost Pampered Chef, prodávající kuchyňské potřeby formou přímého prodeje, tzv. referenčního marketingu. A nebyl to náhlý impulz. Buffett, nedůvěřivý k MLM, sledoval výsledky firmy téměř deset let. Doris Christopher ji založila roku 1980 a váhavý investor tehdy přiznal: „Byl jsem přesvědčen, že multilevelový prodej se v principu musí zastavit, vyčerpat. Jenže ta firma rok od roku rostla a neustále roste.“
Buffett, který se žádným investičním rozhodnutím zásadně nespěchá, poté pozoroval firmu Pampered Chef, již součást Berkshire Hathaway, další čtyři roky, aby rozkryl a pochopil vnitřní procesy multilevelové struktury a v roce 2006 udivil Wall Street koupí dalších šesti MLM firem a v roce 2009 investorsky vstoupil ještě do dalších dvanácti.
Svět tehdy oběhla jeho věta: „Byl to nejlepší obchod, jaký jsem kdy udělal.“ Proč?
„Síťový marketing je průmysl s ročním obratem 114 miliard dolarů. Za posledních deset let vyrostl o 91 procent. Věnuje se mu celosvětově přes 60 milionů lidí, z toho 15 milionů Američanů. A i obyčejným rozumem je to obchodní model 21. století,“ říká dnes 82letý Buffett, nejúspěšnější investor současnosti a třetí nejbohatší muž světa s majetkem 56,2 miliardy dolarů. Co ví a kritici MLM ne? Znamená snad zkratka „MLM“ výtku Máš Lehkou Mezeru ve vzdělání? Proč je to obchodní model budoucnosti?
„Čím hlubší bude krize důvěry k tradičním reklamním nástrojům, tím více moderní obchod začne stát na účinném referenčním marketingu.“ Frank Maguire, bývalý šéf KFC, FedEx a American Airlines
Maguire nikdy nevedl MLM firmu. V roce 2009 oslavil osmdesátiny. Byl poradcem prezidentů Johna F. Kennedyho a Lyndona B. Johnsona. Člověk by řekl: Bude to stará škola. Ale není. „Žijeme v informační době. S očima v mailu, internetu, tisku. Hledáme relevantní informace, ale nacházíme protichůdné. Vytrácí se důvěra k médiím, která dokážou obstarat jen lokální senzace. Čím více se média stávají nájemními, tím více důvěřujeme osobnímu doporučení vlastních přátel a rodiny. Nic se neprodává tak dobře jako věc doporučená blízkým člověkem. Na tom je založen referenční marketing. Jeden člověk zmůže více než jeden billboard. Samozřejmě vždy budou lidé, kteří si vypláchnou hlavu televizní reklamou a příbuznému, který jim tvrdí opak, se vysmějí: Vždyť to říkali v televizi. Ale ti lidé budou vymírat na poznání, že si kupují věci, které nefungují nebo které nepotřebují. A nebudou mít dovolání.“
„Pokud si kupujete věci, které nepotřebujete, tak dříve nebo později budete muset začít prodávat věci, které potřebujete.“ Warren Buffett
Podle Buffetta se důvody úspěšnosti a rychlého rozvoje MLM skrývají ve 3 bodech:
1. Word-mouth inzerování. Word = slovo, mouth = ústa. Jde o reklamu podanou konkrétními ústy, která znáte. „Nejsou to anonymní média. Je to one-to-one model. To slovo míří ke koncovému klientovi, ať je v práci, na dovolené nebo kdekoli jinde. Nemusí vidět konkrétní billboard, reklamu v časopise, televizní spot. To slovo může přiletět při osobní schůzce u kávy, po telefonu, přes sociální síť, prostě jakkoli. Je to doporučení, kterých si lidé vymění denně stovky. Odpovědnost jde však za tím, kdo doporučuje. Firma je v tom až sekundárně. Nikoho nenutí, aby doporučil její produkt.“
2. Nízké ekonomické riziko, vysoká návratnost. „Žádné podnikání, kromě e-shopu, nelze rozjet s tak nízkými vstupními investicemi. Nepotřebujete platit výrobu, balné, expedici, logistiku, ani sklad a prodejnu. Přesto čerpáte vysokou marži z prodeje.“
3. Žádné zkušenosti netřeba. Zatímco v zaměstnání chtějí vidět univerzitní diplomy, životopis se zkušenostmi a podle toho vás platově podcení nebo vůbec nepřijmou, v MLM nezáleží na věku, pohlaví, majetku, vzdělání ani handicapu, mizí diskriminace. Každý se může propracovat k úspěchu. Nemá nad sebou žádného bosse, pracuje, kdy chce, kde chce a s kým chce. Některé MLM firmy dokonce považují předchozí obchodní návyky (zejména manipulativní přesvědčování) za přítěž, ale nechávají uchazeče, aby si sám zvážil, jakou cestou půjde. Kdo je prázdný jako nepopsaný list a netuší, jak produkt doporučit, tomu firma poskytne školení. Ale účast není povinná.
„MLM může vyřešit ekonomickou krizi. Je totiž šancí pro každého.“ Bill Clinton
Nemusíte nic umět, přesto můžete zbohatnout. V běžné práci utopie, v MLM naděje. Stačí dávat fér doporučení. „Mnoho lidí v systému MLM neuspěje, protože – jak je u lidí obvyklé – přičítají neúspěch všemu, jen ne sobě. Základem úspěchu je vybrat si společnost s produktem, kterému důvěřuji a mohu ho s čistým svědomím doporučit. Za dobrou MLM firmou chodí lidé, aby pro ni mohli pracovat. Špatná MLM firma musí přesvědčovat a balamutit lidi, aby pro ni pracovali,“ nachází Warren Buffett bod, kde se odděluje zrno od plev. „Pokud nějaký produkt, ať finanční nebo hmotný, již aktivně používám a jsem s ním spokojený, je pro mě přirozenou šancí ke zbohatnutí. Mohu ho nadále doporučovat známému jako dříve, se dvěma rozdíly: 1. obchod se realizuje přes mě, což je pro známého pohodlnější, a 2. již mám podíl na zisku. Dovedeno ad absurdum: Kdyby se MLM stal výhradním modelem obchodu, budou doporučovány jen kvalitní věci a nekvalitní zmizí z trhu,“ říká Buffett a upozorňuje na dvě značky. Avon a Mary Kay jsou dvě největší kosmetické firmy na světě. Obě jsou MLM.
Je to jen náhoda? Zajímavý postřeh k tomu má Bill Gates.
„Kdybych měl dnes vše budovat znovu, raději než stavět starý typ společnosti, začnu vytvářet firmu na principech síťového marketingu.“ Bill Gates
Gates, spoluzakladatel Microsoftu, tvrdí, že zeje obří mezera na trhu s informačními technologiemi. Mezera MLM. „V dnešní informační době je nutné, pokud chcete být úspěšní, vysvětlit klientovi přednosti svého produktu. Je jedno, co prodáváte, vždy má navrch ten, kdo je blíž zákazníkovi, neustále ho trénuje v efektivnějším využívání věci. Zhruba 80 % potenciálu počítačů, tabletů a chytrých telefonů zůstává veřejností nevyužito, protože s nimi lidé neumí zacházet. Kdyby tyto produkty prodávali v MLM, rádi stráví s klientem osobně bez pohledu na hodinky celé dny a zasvětí ho do všech kouzel, až si získají trvalého klienta. MLM přístup je základ budoucího obchodu.“
Zatímco Gates sleduje výhody spíše na straně zákazníka, Buffett si všímá možností pro distributory. „V Japonsku každý šestý člověk participuje na MLM. Počet aktivních distributorů v USA se zdvojnásobil za minulých 7 let. Lidé mohou pracovat z domova, být se svými blízkými a pěstovat vztahy, což je nejkrásnější byznys. Laskavost je velmi drahý dar a nedá se očekávat od levných lidí. Pokud vám lidé transparentně doporučují něco, čemu sami věří, předávají vám kus sebe, své zkušenosti.“
„Na MLM je nejpozoruhodnější, že na vyšší pozici kariéry se nedostanete jinak než prokázáním důvěryhodnosti a pomocí někomu druhému, ať klientovi, nebo jinému distributorovi.“ Paul Zane Pilzer, ekonom
Warren Buffett je investor bez předsudků. Směje se, že sám je celá léta nepochopen, tak jako MLM. Když lidé sledují jeho investiční kroky, chytají se za hlavu, že zešílel. Později ho plácají po zádech, jaký je génius. „Nehodnotím produkt, nehodnotím lidi, hodnotím model, který nabízí aktivní i pasivní příjem souběžně absolutně každému.“
Zdroj: www.firstclass.cz
Proč jsem si vybral FIREFLIES MLM? Postupně jsem rozebral jednotlivé faktory a výsledek? Ten vás jistě překvapí 🙂
chcete se dozvědět víc…. přesuňte se tedy na místo, kde se vše dozvíte
Vložit komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Souhlasíte?